plan marketing saloane

Tu cum iti organizezi campaniile de promovare? Ai un plan bine inchegat sau preferi sa te bazezi pe instict, copiind ce fac altii?

Daca n-ai un plan de marketing bine pus la punct, acest lucru iti poate afecta profitabilitatea afacerii. Ba mai mult, lipsa unei structuri de promovare poate indeparta clientii loiali salonului tau, in loc sa te ajute sa creezi cat mai multe legaturi.

Daca te-ai hotarat sa-ti faci un plan de marketing dar inca nu stii de unde sa incepi, noi avem cateva sfaturi pentru tine.

Nu te Bloca in Detalii

Incepatorii in ale afacerilor si chiar oamenii experimentati tind sa-si prinda urechile in detalii cand concep un plan. Pentru inceput, e important sa trasezi cateva linii de actiune.

De exemplu, incepe prin a face un rezumat al scopurilor atinse pana in prezent si o lista cu scopurile pe care vrei sa le atingi in viitor. Pentru asta, va trebui sa incepi cu un audit al afacerii tale pe anul trecut. Daca salonul este activ de mai mult timp, e bine sa arunci o privire si pe anii din urma, pentru a stabili eventualele tipare care tin progresul pe loc.

De asemenea, fa o analiza a campaniilor trecute si evaluaza-le obiectiv. Invata despre ce a mers si de ce, ce nu a mers si de ce. Asta iti va oferi o privire de ansamblu asupra activitatilor de marketing din trecut si poate ceva idei pentru viitor.

Odata ce ai o imagine de ansamblu, e timpul sa cauti detalii si sa decizi care sunt pasii pe care sa ii faci in fiecare luna pentru a pune in aplicare strategia de marketing.

Atentie la Instrumentele de Marketing

E normal sa vrei sa investesti mai mult in echipa si dotari saloane, dar un plan de marketing eficient se bazeaza si pe alte elemente. De exemplu, aici ai o lista cu cele mai importante instrumente de promovare necesare unui salon de infrumusetare:

  • Site – In ziua de astazi, orice afacere care nu are o prezenta online pierde clienti. Multe saloane mici se bazeaza pe paginile de social media, insa un site e mai mult decat necesar. Pe langa faptul ca ofera un aer de profesionalism, un site stabileste o legatura mai stransa cu clientii si te ajuta sa folosesti si alte instrumente de promovare.
  • Paginile de Social Media – Acesta este un canal important, dar e bine sa faci o analiza de profitabilitate pe fiecare pagina. Verifica numarul de clienti noi veniti prin aceste pagini si daca timpul petrecut cu mentinerea lor merita efortul.
  • Materialele de promovare offline – Afise, flyere, brosuri si altele asemanatoare sunt extrem de importante deoarece raman in mana/poseta/geanta clientului. Asadar, daca acestea sunt vechi, nu iti vor aduce succesul sperat.

Seteaza-ti Teluri Realizabile

Pentru a putea fi eficient, un tel trebuie sa fie specific, sa aiba inteles, sa fie realizabil si realistic si limitat in timp. Acum arunca o privire pe lista ta de teluri pentru marketing pentru anul viitor si verifica daca toate telurile setate corespund acestor elemente.

De exemplu, daca telul tau este „mai multi clienti in 2019”, acesta nu spune nimic concret. Un tel bine definit ar fi „o crestere a numarului de clienti cu 5% in prima parte a anului 2019 folosind ca instrument principal site-ul salonului si canalele de social media”.

La final, pentru a avea un plan de marketing complet, e bine sa creezi o strategie, folosindu-te de informatiile rezultate din analiza anilor anteriori si a telurilor setate pentru perioada viitoare.

De asemenea, daca simti ca inca nu stapanesti bine detaliile ce tin de marketing, noi iti recomandam fie sa angajezi un specialist fie sa urmezi cursuri axate pe zona de marketing saloane. Astfel, vei avea acces la cele mai noi informatii din marketing si vei avea instrumentele necesare dezvoltarii salonului tau.