Chiar daca pasiunea ta principala este stilizarea parului sau aplicarea de machiaj profesional, acum ca detii un salon de infrumusetare, trebuie sa stii cat mai multe despre mediul de afaceri. Chiar daca nu ai pregatire profesionala in domeniu, singura cale spre o afacere de succes este prin acumularea de cunostinte despre mediul in care te invarti.

Si, cum cel mai bine este sa inveti de la profesionisti, azi iti aducem la cunostinta practici de business recomandate si testate de specialisti, care te pot ajuta daca le aplici in dezvoltarea salonului tau.

Concentreaza-te pe Imbunatatirea Serviciilor

Marketing-ul e un proces foarte important in orice afacere, dar cand esti la inceput e mai bine sa te concentrezi pe dezvoltarea serviciilor si perfectionare (a ta si a personalului). Astfel, chiar daca procesul este mai lung, salonul tau va deveni cunoscut pe buna dreptate si va atrage o multime de clienti loiali serviciilor.

Asadar, recomandarea noastra este ca intai sa te asiguri ca personalul este bine instruit, iar locatia are toate dotarile saloane necesare. Odata ce totul este pus la punct si ai reusit sa iti creezi o baza solida de clienti locali, vei ave mai mult succes cu o campanie de marketing mai ampla.

Fii Parte din Dezvoltarea Afacerii Tale

Multe dintre numele mari din mediul saloanelor (Richard Ward, este unul dintre aceste nume) descriu cum au reusit sa-si puna afacerea pe picioare cu bani putini, iar factorul comun care reiese din aceste povesti este implicarea. Pentru a economisi bani, proprietarii la inceput de drum s-au implicat in orice tip de serviciu de la curatenie la aplicarea de tratamente, la folosirea aparatelor si primirea clientilor.

Astfel, au reusit sa inspire motivatie personalului si au si avantajul de a-si cunoaste afacerea de sus pana jos. Ca si proprietar e foarte important sa stii cum merge fiecare proces care duce spre succes, de la curatenie si pana la buget.

Detaliile sunt Foarte Importante

Richard Branson, multi-milionarul care detine compania aeriana Virgin si multe altele, a mentionat intr-un interviu ca este obsedat de detalli si ca adeseori calatoreste cu avioanele companiei pentru a discuta cu personalul si a intelege experienta calatorilor. Astfel, poate sa decida ce poate fi schimbat pentru a face calatoria si mai placuta.

Asadar, lectia care reiese de aici este ca nu trebuie sa uiti niciodata de micile detalii. Pana la urma industria este saturata de saloane si localuri pentru infrumusetare – deci ce te face pe tine mai special? Ei bine, tocmai aceste mici detalii pot schimba balanta in favoarea ta!

Detaliile de care vorbim aici sunt cele care fac experienta clientului in salon mai placuta. De exemplu, prima impresie e foarte importanta, asadar persoana care lucreaza la receptie si preia apelurile pentru programari trebuie sa fie prietenoasa, zambitoare, si foarte bine pregatita pentru lucrul cu clientii.

De asemenea, conteaza si zona de asteptare. Clientii au acces la mobilier coafor confortabil si atractiv? Le oferi ceva dulce cat asteapta? Au acces la materiale din domeniu (reviste, ziare, imagini) de actualitate?

Mai departe, cum este muzica in salonul tau? Preferi sa le oferi clientilor o experienta banala cu un radio in fundal sau vrei sa-i impresionezi cu un playlist atent selectionat care invita la relaxare si placere?

In concluzie, daca iti doresti o afacere de succes trebuie sa fii tot timpul prezent chiar in mijlocul evenimentelor. Trebuie sa pui mana si sa te implici in toate serviciile deoarece nimeni nu stie mai bine ca tine cum vrei sa fie perceput salonul tau in lume!