Pentru majoritatea saloanelor si a clinincilor de infrumusetare, perioada sarbatorilor este extrem de aglomerata. Dar imediat ce toata lumea isi revine din nebunia de Craciun si Anul Nou, totul revine la normal la tine in salon, iar tu trebuie sa te bazezi pe clientii obisnuiti din nou.

Totusi, conform statisticilor, un salon sau o clinica de infrumusetare, pierde intre 10 si 25% dintre clienti in fiecare an.  Asadar, chiar daca acum numarul de clienti obsinuiti este destul de bun, in cativa ani risti sa ramai fara afacere daca nu investesti in atragerea de clienti noi.

In acest articol vom discuta cateva tehnici de marketing care te pot ajuta sa atragi oamenii catre salonul tau si sa iti cresti afacerea din mers.

Tinteste catre Clientul Ideal

succes salon client ideal

Cum arata clientul ideal pentru salonul tau? Analizeaza-ti lista de servicii, preturile si calitatea acestora si incearca sa gasesti tipul de client care se potriveste mai bine cu lista ta de dotari saloane. Daca, de exemplu, pentru un salon de coafura, clientul ideal este reprezentat de femei intre 20 si 60 de ani cu o situatie financiara stabila, cel mai bun client pentru o clinica de infrumusetare ar putea fi reprezentat de femei si barbati peste 40 de ani care au o situatie financiara peste medie.

Acest client perfect este incantat de ce dotari saloane sunt la tine in unitate, comanda multe servicii de specialitate (de exemplu, va alege un tratament cu aparat de epilare definitiva peste un epilat traditional) si iti este loial.

Odata identificate, aceste persoane sunt cele caruia trebuie sa le dedici toata atentia. E posibil sa pierzi cativa clienti care cauta doar reduceri, dar vei castiga clienti fideli carora le place sa cheltuie la tine in salon!

Parteneriate cu Afaceri Locale

salon succes parteneriate locale

Fie ca participi la conferinte sau alte evenimente organizate pentru afaceristii locali sau pur si simplu ii gasesti pe social media, piata locala poate fi o resursa foarte valoaroasa. Si nu vorbim aici de furnizorii locali ci de afaceri care se potrivesc cumva cu segemntul tau si care ar putea avea clienti interesati de o vizita la salon.

De exemplu, florariile locale sunt de obicei in tema cu evenimentele din jur (nunti, botezuri, evenimente de afaceri). De ce sa nu colaborezi cu ei si pentru fiecare client trimis catre tine sa primeasca si ei o cota parte. Astfel, amandoi partenerii sunt in castig iar clientul e multumit pentru ca a primit un pont bun.

Esti in Google?

salon succes Google Ads

Poate ar fi trebui sa incepem cu acest pas pentru ca multe saloane de dimensiuni mici si medii tind sa fuga de publicitatea in Google.

Important este sa stii ca indiferent de aparatura si lista cu dotari saloane oferita, numarul de clienti care iti calca pragul va fi limitat atata timp cat nu ai un site, o prezenta puternica in social media si nu te intereseaza situatia salonului tau in Google.

Clientul modern va cauta online tratament cu aparat ultrasunete inainte de a se interesa la nivel local. Asadar, daca salonul tau nu apare in prima pagina de rezultate, risti sa pierzi peste 50% din posibilii clienti!

Daca nu te pricepi la optimizarea pentru Google, angajeaza un specialist si urmeaza-i sfaturile. Pe termen lung, aceasta strategie iti va aduce cel mai mare numar de clienti noi!