Sarbatorile sunt o bine-cuvantare pentru un salon sau clinica de infrumusetare! Clientii nu mai contenesc sa apara, echipa e ocupata pana peste cap, iar timpii morti parca n-au existat vreodata. Totusi, cu doua luni inaintea unor perioade de sarbatoare, multe saloane duc lipsa de clienti, iar oamenii pierd timpul asteptand de la o programare la alta.

perioadele slabe de sarbatori

Perioadele slabe sunt normale chiar si pentru locatiile cu dotari saloane de ultima ora, dar exista tehnici prin care poti sa le reduci.

#1: Adauga Valoare Serviciilor Oferite

Atunci cand iti lipsesc clientii din salon iar echipa nu are cu ce sa-si acopere costurile zilnice, primul impuls este sa reduci preturile. Totusi, pe termen lung, aceasta strategie iti poate dauna deoarece clientii se pot obisnui cu servicii la pret redus. Ba mai mult, preturile mici nu atrag clienti de valoare, doar oportunisti.

In schimb, noi iti recomandam sa adaugi valoare prin oferirea de servicii in plus pe langa pachetul standard. Serviciile nu trebuie sa fie costisitoare, ci trebuie sa vina ca o atentie pentru cei care iti trec pragul.

Iata aici cateva exemple:

  • Include o spalare gratuita pentru clientii care cer servicii de hairstyling;
  • La fiecare sedinta de pedichiura, include si o verificare si corectare a manichiurii;
  • Pentru tratamentele faciale standard, include si o sedinta cu aparat microdermabraziune;
  • Pentru o sedinta cu un aparat de epilare definitiva, adauga un tratament de hidratare al pielii.

Ideea este sa incluzi servicii care nu sunt de regula in pachet, dar care nu cresc costurile pe termen lung.

#2: Foloseste Limbajul Corect pe Oferte

Multi dintre cei care detin sau administreaza un salon de infrumusetare, considera ca folosirea cuvintelor Discount de 20% sau Reduceri de 20% sunt magice pentru a aduce mai multi clienti in salon. Totusi, conform unui studiu, clientii prefera sa primeasca ceva in plus penru aceeasi bani decat sa dea mai putin pentru acelasi serviciu.

Asadar, daca simti nevoia sa reduci preturile, fa-o in asa fel incat sa para ca oferi mai mult. O oferta care spune Iti oferim un bonus de 20% e mai eficienta decat una care include cuvantul discount. Asadar, creeaza pachete cu bonusuri, cum ar fi o sedinta bonus la aparat cavitatie daca faci un tratament facial la noi.

#3: Introdu Conditii

Tine minte: acestea sunt tehnici pentru perioadele slabe si nu vrei sa le ai inca active in perioadele super-aglomerate!

De aceea, e bine sa introduci conditii cum ar fi un termen de expirare al ofertei (creeaza ideea de finalitate pentru client) sau valabilitate doar in anumite zile ale saptamanii (cand stii ca vanzarile sunt slabe).

Ideea este sa folosesti aceste instrumente pentru a mentine vanzarile pe linia de plutire. Ba mai mult, odata ce clientii vin in salon, poti sa incepi promovarea pentru sarbatori – asa te asiguri ca vei avea din nou un sezon aglomerat si profitabil!