Vouchere PRO sau CONTRA?

De la sfarsitul anului 2010 – inceputul anului 2011 au aparut in Romania, dupa modelul de afara, site-uri de mega discounturi menite sa vanda in cantitate mare la o marja de profit mica. Din pacate, ce s-a intamplat in foarte scurt timp in Romania ar putea fi numit “prostitutie”, cel putin in domeniul in care activam. Proprietarii de site-uri fac niste profituri colosale pe munca saloanelor, carora nu le ramane nimic dupa o serie de prestari pentru vouchere. Ideea initiala a fost ca iti aduci multi clienti in salon iar din aceia vor ramane clienti permanenti si fideli un procent de 5-10%. In realitate acei clienti nu mai raman, sunt vanatori de oferta care cumpara voucherul doar pentru super pretul lui si nu vor reveni niciodata la pret intreg. Iarasi, renumele negativ al acestor vouchere s-a transmis si datorita acelor saloane care nu au prestat servicii de calitate, eliminand clientii “de calitate” care ar fi putut ramane fideli.

Trebuie sa recunoastem cu tristete ca aceste vouchere ne-au afectat major piata ducand la falimentul mai multor saloane care nu au avut profitul suficient din prestarea acelor servicii si care si-au ocupat timpul exclusiv cu voucherele si au omis sa presteze servicii la pret intreg. Altele au aparut datorita ideii ca vor vinde multe vouchere si vor putea supravietui din asa ceva insa sfarsitul lor a venit mai devreme decat se asteptau.

Sistemul voucherelor sta cam asa : contactezi o firma care are un site pe care vinde vouchere, iti fixezi un serviciu sau un pachet pe care doresti sa il vinzi si ii pui un pret redus (am vazut chiar si cu pana la 90%) iar din pretul redus firma iti retine comision care poate merge pana la 50%. Facand un calcul simplu si plecand de la presupunerea ca un salon are marja de profit de 100%, oferind un discount de 50% si apoi inca 50% din ce ramane ca si comision, cat cam v-ar ramane dvs si daca va exista posibilitatea ca macar manopera si materialele sa le amortizati, nemaivorbind de costurile chiriei si altele asemenea. Intrebarea corecta este: se merita sa vinzi vouchere daca nu ramai cu niciun profit si nici cu clienti?

Tocmai din cauza motivelor mai sus enumerate, saloanele care sunt de cativa ani buni pe piata si se respecta nu vand vouchere. Ei isi selecteaza clientela si nu accepta persoane sub un anumit nivel, care ar putea fi atrasi, de altfel, de vouchere.

Un sfat din toata inima ar fi sa nu vindeti vouchere! Stricati piata si pentru altii dar mai ales pentru voi. Este timpul sa ne apreciem corect munca, sa nu muncim pe bani extrem de putini sau deloc pentru ca sa puteti sa va duceti mai departe meseria si salonul. Pe termen lung, vanzarea de vouchere dauneaza tuturor, si clientului final pentru ca nu are cum sa obtina un serviciu de calitate pe 2 lei, si angajatului in salon pentru ca nu isi va mai incasa banii meritati, salonului pentru ca nu isi atinge marja de profit si prin urmare ori nu mai este motivat sa continue ori se afla in imposibilitatea de a continua si bineteles tuturor care vand produse pentru saloane, producatorilor de echipamente si cosmetice etc. Un intreg lant poate fi afectat, o intreaga piata poate fi distrusa, o piata din care momentan obtin venituri o parte mare din populatia tarii si a lumii.